Sakarya Üniversitesi İKK Kariyer Günleri 2016 1.Gün
10:49:00
Kariyer günlerinin açılışı ile başlamayacağım. İlk biraz Sakarya Üniversitesinin benim için yerinin ayrı olduğunu ve her ne kadar mezunu olamasam da kendimi gerçekten oranın bir parçası gibi hissettiğimi belirtmek istiyorum. O yüzden içimde apayrı bir heyecan ile yollara düştüm. Bu fırsatı değerlendirmeliyim dedim. İyi ki de koyulmuşum yollara. Hem bizim GençLogger adlı platformun altında buluştuğumuz arkadaşlarım ile yüz yüze ilk defa gelip, birbirimizi daha yakından tanıma ve analiz etme fırsatı bulduk. Hemde benim Bursa'dan da arkadaşım olan Esin BUDAKLI ile uzun zamandır planladığımız Sakarya turumuzu gerçekleştirmiş olduk. Gelecek planlarım arasında olan bir hayalimi daha gerçekleştirmiş oldum. Bundan sonra bir ayağımda Sakarya'da yani şu ki İK alanında iş arayışıma bir şehir daha kattım.
Kariyer günlerine gelecek olursak;
Okulun öğrencilerinden oluşan ''İKK'' yani ''İnsan Kaynakları Kariyer Kulübü''nün hazırlamış olduğu Kariyer Günlerini büyük bir keyif ile izleme fırsatını yakaladım. Bu arada kulüpte bulunan ve bu organizasyonda görev alan öğrenciler, hocalar ve çeşitli kurumlardan gelen eğitmenleri canı gönülden tebrik ediyorum, 20. yıla yakışır şekilde bir Kariyer Günleri bahşettiniz bizlere. Toplamda üç gün sürdü fakat ben iki gününe Blogger arkadaşım Gökhan KOCABIYIK ile birlikte katılım gösterebildik. Gönül isterdi ki daha fazla kalayım daha çok zaman geçirme tanıma fırsatı bulayım. Kariyer Günlerinin ilk gününe start verecek olursak yazımızda, ilk konuğumuz;
Kariyer.net / Etkinlik Yönetici / Semih GÜMÜŞ
İlk olarak çalışanı olduğu Kariyer.net 'e ''İnsan Kaynakları Portalı'' diyerek kısa bir tanımla giriş yaptı. Ardından CV'yi başlıklar altında ayırdı ve iş başvurusu yapacaklar için farkında olmaları gereken üç maddeden bahsetti.
4. Telefon Mülakatı
Birden fazla kişi ile yapılan mülakatlardır.
6. Dijital Mülakat
İki türlü yapılmakta;
UNİLEVER /Pazarlama Müdür Yardımcısı/ Dilara DÖNMEZ
Dilara Hanım kendi ''Kariyer Yolculuğu'' nu bizler ile paylaştı. Ben burada bize verdiği bilgileri kısaca derleyip yazacağım ve bir kaç adımlık tüyoları var onları paylaşacağım. Dilara Hanım stajlarını üç güzel firmada yapmış;
VE FARK YARAT! / Verda EMİROĞLU
Verda Hanım son oturumun katılımcısı idi. Kendi projesi ''VE FARK YARAT!'' ile sunumunu gerçekleştirdi. Verda Hanımın da temelde üç konudan açıklayarak bahsetti.
Sonuca gelecek olursak birinci gün konuşmacıların aslında anlattıkları konular ve bize vermek istedikleri mesaj aynıydı. Benim aklımda kalanları sıralayacak olursam;
Kariyer.net / Etkinlik Yönetici / Semih GÜMÜŞ
İlk olarak çalışanı olduğu Kariyer.net 'e ''İnsan Kaynakları Portalı'' diyerek kısa bir tanımla giriş yaptı. Ardından CV'yi başlıklar altında ayırdı ve iş başvurusu yapacaklar için farkında olmaları gereken üç maddeden bahsetti.
- Hazır olun! ( iş bulma olayına hazırlıklı olun )
- Farkında ol! ( Firmanın sizden beklentileri neler ?)
- Kendinizi tanıyın! ( İş hayatınızda kendinizi tanımak, en önemli etkenlerden biride sanırım bu, hangi işte daha mutlu ve verimli olurum ? )
- Dominant ( Fatih Terim )
- İz Bırakan Profiller ( İnsan odaklı )
- Sadık Profil ( Örneğin memurlar, zirveleri yoktur, ilk girdikleri firmadan emekli olmayı hedeflerler )
- Ciddi Profil ( Örneğin Okul birincileri, ben varım ama bir şey yapamam diyenlerdir. )
- Ben neden bu pozisyonda çalışmak istiyorum?
- Beni neden işe almalısın?
Sakarya Üniversitesinin birinci gün ikinci konuğu da Ümit Hanımdı. İş görüşmesinin yani Mülakat Türlerinden kısaca tavsiye ve örneklendirmeler ile bize sundu. Altı başlık altında topladı Mülakat Türlerini. Aldığım notlarla kısaca bahsetmeye çalışacağım.
- Birebir Mülakat
- Birden fazla yapılabilir.
- Yapılandırılmış görüşme (Sorulacaklar bellidir, genelde aynı sorulara sorarlar adaylara)
- Mülakatın amacı gelecekteki performansınızı ölçebilmek.
- İş görüşmelerine hazırlıklı gidilmeli ve firma hakkında muhakkak bilgi sahibi olunması gerekmekte.
- Pozisyon gereklerinin iyi ifade edilmesi gerekmekte.
- İş tanımının açık ve net olması gerekmekte (Pozisyonda yapılacak görevler ve o pozisyonun gereklerini belirtmek zorunda iş tanımı).
- ''Teknik Yetkinlikler'' ve ''Davranışsal Yetkinlikler'' olmak üzere iki aşamada incelenir mülakatlar. Burada Ümit Hanım ''Yeni Mezunlar Teknik Etkinliklere dahil değil'' dedi. Tabi biz o yetkinliklere dahil olamıyoruz peki neden o yetkinlikler üzerinden değerlendirmeye alınıyoruz diye sormak gerekir diye düşünüyorum. Eleştiriye açık!
- Dakiklik önemli, size verilen iş görüşmesi saatinde muhakkak görüşmede bulunmanız gerekmekte. Çünkü hem sizden sonra bir görüşmesi daha vardır ve size ayıracağı zaman bellidir, hemde siz daha gelmeden mülakatı yapacak kişi kafasında zaman yönetiminizi nasıl yönettiğinizi incelemeye başlamış olacaktır.
- Uygun kıyafetler; kurum kültürüne ve başvurulan pozisyona göre değişiklik gösterebilir, siz her türlü prezantabl görünmeye dikkat edin.
- Motive; karşınızdaki kişiye enerjinizi hissettirmeye çalışın, tabi ki hoplayıp zıplayarak değil, görüşme için en güzel enerji potansiyeli gülümsemek, bunu yansıtın karşınızdakine orada bulunmaktan mutlu olduğunuzu ve o işi çok istediğinizi hissettirin.
- Aktif dinleme; anlatılanları can kulağınızla dikkatli bir biçimde dinleyin.
- Mülakat sonrasında süreç hakkında geri bildirim isteyebilirsiniz.
- Sorular sorabilirsiniz.
2. Panel Mülakat
Pek uygulanan bir mülakat türü değil. İki yada daha fazla görüşmeci sorular yöneltir. Burada amaç strese nasıl katlanabileceğinizi görebilmektir. Normal birebir görüşmeye gidildiği gibi gitmelisiniz.
3. Değerlendirme Merkezi
Başvuruların birden fazla araç ile değerlendirilmesi, mülakatlarda yapılan testlerin ve mülakatta sergilenen davranışların tutumu incelenir.
4. Telefon Mülakatı
- Telefonda yapılan mülakatlarda %65'lik beden iletişimi yok oluyor.
- Aday elemek amaçlı bir kaç soru sorulabilir.
- Eğer mülakat için arandığınız an hazır ve müsait değilseniz karşı tarafa şuan müsait olmadığınızı ve şu saatler arasında görüşürsek daha uygun olabileceğini iletin.
Birden fazla kişi ile yapılan mülakatlardır.
6. Dijital Mülakat
İki türlü yapılmakta;
- Tek yönlü/Video Mülakat
- Canlı Dijital Mülakat
UNİLEVER /Pazarlama Müdür Yardımcısı/ Dilara DÖNMEZ
Dilara Hanım kendi ''Kariyer Yolculuğu'' nu bizler ile paylaştı. Ben burada bize verdiği bilgileri kısaca derleyip yazacağım ve bir kaç adımlık tüyoları var onları paylaşacağım. Dilara Hanım stajlarını üç güzel firmada yapmış;
- Reckitt Benckirer
- Nıvea
- Loreal Paris
- Hayatta hep stratejik ol!
- Özgüveninizi yitirmeyin!
- Hayatınızda pozitif olun! Direksiyon başına siz geçin!
- Tecrübelerinizi not alın!
İş dediğimiz şey mekan değildir; AKTİVEDİR.Dilara hanımında sunumdaki hareketliliği, heyecanı ve cana yakınlığı dikkat çekti bana göre. Güzel bir kariyer yolculuğu olmuş, dilerim hayatında daha çok başarı elde eder. Paylaşımları, teşvik edici, umutlandırıcı ve asla umudumuzu kaybetmemiz gereken konuşması için teşekkür ediyorum kendisine.
VE FARK YARAT! / Verda EMİROĞLU
Verda Hanım son oturumun katılımcısı idi. Kendi projesi ''VE FARK YARAT!'' ile sunumunu gerçekleştirdi. Verda Hanımın da temelde üç konudan açıklayarak bahsetti.
- Yönetim modeli ve süreçlerinde ne kadar fark yaratırsan o kadar önde olursun.
- Farkında ol başka yol mümkün.
- Ucuz insan gücü geleneksel Türkiye hastalığı
- Hakikaten ne ve neden yapıyorsan ?
- Hayal ettiğin gelecek resmi var mı ?
- Net hedefler tanımladın mı ?
- En büyük engelin ne ?
- Ne yaparsan bu engeli aşma ihtimalin var ?
- Seninle aynı hedefe koşanlardan farkın ne ?
- Detaylı planın kaç yıllık ?
Sonuca gelecek olursak birinci gün konuşmacıların aslında anlattıkları konular ve bize vermek istedikleri mesaj aynıydı. Benim aklımda kalanları sıralayacak olursam;
- Stratejik bakın!
- Engelleri kaldırın!
- Planlayın!
- Pes etmeyin!
- Pozitif olun!
- Kendinizi, istediklerinizi ve hayallerinizi iyi tanımlayın ve bilin!
0 yorum