Translate

Mülakat 6/Gülümseyin

15:36:00

   Hepimizin hayalinde çalışmak istediği sektörler vardır. Mesela ben tatile bayılırım, turizm sektörüne ayrı bir isteğim var.  İnsan en sevdiği malzemenin içinde çalışırken bulduğunda kendini çalışma hayatı daha farklı olur diye düşünmekteyim. Bende o amaçlarımdan biri için bir otel mülakatına katıldım. Aslında fazla umut besleyerek gitmedim. Oteller dediğimizde ilk aklımıza gelen şey yabancı dil zorunluluğu ki bu artık sırf turizm sektöründe değil ucu bucu alakasız olan sektörlerde de mecburi bir kriter haline geldi, bende şuanlık bundan yoksunum. Hal böyle olunca da gelelim fasulyenin faydalarına.
   Bursa'da gayet güzel ve büyük bir otelde iş görüşmesine gidiyorum. Sabah saat 10:00'da idi mülakatım. Mülakat saatinde oradaydım, form doldurdum, giderken elimde kendi hazırlamış olduğum CV'mi de yanımda götürmüştüm. Verilen formu doldurduktan sonra İnsan Kaynakları ile görüşmeye alındım. Sanırım görsel güdüm işliyor benim ilk olarak, 3 masanın sığabileceği bir ofis sadece bir masası dolu diğer iki masasına eleman alımı olacaktı, bende o iki masadan biri için gitmiştim. Görüşme biraz hararetli geçti. Yani ben genelleme için konuşurken karşımdaki kişi kendi üzerine alındı, ben o kadar heyecanlı hevesli anlatırken bir şeyleri çok dikkatli dinlemediğini ve bir kere bile tebessüm etmediğini gördüm.

   Ben amaçlarımı, ilerlemek istediğim yolu, hedeflerimi, düşünce tarzımı belirttim. Sanırım biraz tepki gösterdiğim şeyleri de söyleyerek sorularımla verdiğim örneklerle ters köşe yaptım. Ama tabi ki de bunu karşımda ki insanı kıracak veya hakaret içeren şeylerle yapmadım. Sadece tepki gösterdiğim sistemde neden böyle bir yol izlediklerini ve böyle bir imkan varken o yolu seçtiklerini filan sordum. Bir nevi aslında o an belki benim yanlış yaptığım bir şey vardır muhakkak izledikleri yolda bir sebepleri vardır diye düşünerek tecrübeli olarak gördüğünüz insandan bilgi almaya ve yararlanmaya çalıştım. Ama o bunu anlamadı, sanki onun üzerine konuşuyormuşum gibi suratını astı ve farklı farklı olaylarla alakası olmayan başka şeyler anlattı. Şuan İK'da açık pozisyonlarının olduğunu fakat şuan için alamayacaklarını ve dilersem otelin diğer açık pozisyonlarında değerlendirebileceğimi söyledi. Diğer departmanları aradı konuştu. Komi pozisyonunda açıkları varmış, oraya uygun olabileceğimi düşünmüş. Onun düşüncesi saygı duymak gerek. Ben onun önünde eleştiriye açıkken onun eleştiriye kapalı olması ki onuda eleştirmedim bunu defalarca da dile getirdim ona karşı. Bana tek bir tavsiyesi de oldu benim her zaman dile getirdiğim ve verdiğim CV'lerde de bulunan gittiğin mülakatlarda kendimi geliştirmek istediğimi söyleyecekmişim. Bunu sürekli her seferinde dile getiriyorum zaten. Bu görüşmem de böyle sonlandı. Komi pozisyonunu da değerlendirmem farklı bir deneyim olabilirdi benim için ama sakarım ben biraz, hemde çalışma saatleri uygun olmadığı için, gecenin bir saatinde de ulaşımımı sağlayamayacağım için Komi pozisyonunu da orada kapadık.
   Benden size de bir tavsiye; ''İK'da çalışıyorsanız, o surata her ne olursa olsun gülücükler takılsın. Bu mülakatlarda da iş hayatınızda da geçerli olsun.''

You Might Also Like

0 yorum

NİSAN SÖZÜ ''Henry D. Thoreau''

NİSAN SÖZÜ ''Henry D. Thoreau''
Tecrübelerimin bana öğrettiği bir şey var: Hayallerinin peşinden emin adımlarla yürüyen ve arzu ettiği hayatı yaşamak için gayret sarf eden insanlar, beklenmedik bir anda başarıyla karşılaşırlar.

Mart Sözü '' Lao Tzu ''

Mart Sözü '' Lao Tzu ''
Doruğa ulaşsanız bile, hala ulaşılması gereken gelecek önünüzde durmaktadır.

Kasım Sözü ''Mümin Sekman''

Kasım Sözü ''Mümin Sekman''
Başkasına sadakatiniz, kendi başarı kapasitenize ihanetiniz olmaya başladıysa gitme zamanı gelmiş demektir.

Ekim Sözü ''W.E.Demıng''

Ekim Sözü  ''W.E.Demıng''
İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. Bunlar bebeklikten başlayarak zamanla yok edilir.

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''
Başarılı bir insan olup olmadığınızı belirleyen şey, insanların hayatında bir değişiklik yaratıp yaratmadığımıza bağlıdır.

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''
Hayatın amacının ‘mutlu’ olmak olduğuna inanmam. Bence hayatın amacı: yararlı, sorumlu ve şefkatli olmaktır. En önemlisi fark yaratmaktır; katkıda bulunmak, bir şeyi temsil etmek, yaşamış olmakla bir değişim meydana getirmektir.

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''
Doğru yolda giden kaplumbağa, eğri giden yarış atını geçebilir.

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''
Başarılı insanların ortak özelliği it gibi çalışmalarıdır, başka bir şey ne duydum ne gördüm. Gerisi traştır, süstür, dedikodudur.

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''
Bu hayatta zamanınız sınırlı. O sınırlı zamanı, başkasının yaşamını yaşayarak harcamayın. Başka kişilerin düşünceleriyle yaşanan yaşam, dogmaların tuzağına düşmek demektir.

MART SÖZÜ ''PATTİ SMİTH ''

MART SÖZÜ  ''PATTİ SMİTH ''
İyi bir isim yapın. Adınızı temiz tutun. Tavizler vermeyin, başarılı olmak ya da çok para kazanmak için endişe edip durmayın. Sadece iyi şeyler yapmanın peşinde olun. Yaptıklarınızı koruyun ve iyi bir isim yaparsanız işte o zaman kendi adınız sizin değer biriminiz olacaktır. Hayat bir roller coaster gibidir; asla kusursuz gitmez. Muhteşem anlarınız da olacak, çok sert zamanlarınız da. Fakat yaşamak hepsine değer.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
İDİL TÜRKMENOĞLU, sosyal yaşamında ve iş hayatında gözlemlemiş olduğu ' İşyerinde Keyifli Ortam Yaratmak' konusunu, '' Pozitif Yönetim'' adlı kitabında bizlerle paylaşmış. Keyif ve merakla okuyacağınızdan eminim.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Bu öneri İK okumayı düşünen ve okuyan arkadaşlar için. ÖZDEN ASLAN'ın kaleminden, yeni işe başlamış bir İK'cının iş hayatında yaşadıklarını anlatan bir öykü.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Büyük- küçük herkesin okuması ve kitaplığında olması gereken bir kitap '' Küçük Prens '' .

Çok fazla hedef koyarsan, en önemlisini ıskalarsın.

Benden Tavsiyeler

Benden Tavsiyeler
Mutlu olduğunuz işi yapın. Hapishaneden kurtulun ve özgürlüğe koşun. Risk alın, cesur olun. Olmak istediğiniz gibi şekillenin. En başta kendinize saygı duyun ve sevin. Uyuttuğunuz benliğinizi uyandırın ve tanıyın. Hayatı ıskalama lüksünüz olmasın.

Bir adam sadece para kazanmak fikriyle işe başladıysa, büyük ihtimalle, yapamayacaktır. Joyce Claude Hall 1891 ...

Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmış olmazsın. Konfucyus ...

Gideceğin yoldan eminsen: Engeller 'dinlenme noktan' olmaktan öteye gidemez.

Facebook

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *