İlk İş Tecrübesi
11:10:00
İlk mülakatımı yaptığım yer olan seyahat acentesinde çağrı merkezi departmanında işe başladım. Bugün üçüncü günümdü. Bu geçen süreçte yapılan işle ilgili eğitim alıp, yaklaşık iki gündür de bu bölümde tecrübe sahibi olmuş kişilerin yanında bulunarak onların nasıl konuştuklarını ve kullandıkları programları takip ettik. Gün sonuna doğru yoğunluğun azaldığı zamanda bize de çağrı alma imkanını sağladılar. 10'a yakın çağrı aldım. Tabi ki onlar kadar iyi değildik, alışık olmadığımız konuşma kalıpları içerisinde yürütülmeliydi konuşma, bu da pratik yaparak kazanılacak bir durumdu. İlk çağrımda hatim indirdim diyebilirim, elim ayağım boşaldı, kalbim boynumda atmaya başladı.
Karşınızdaki kişiden ne gibi bir talep geleceği muamma, o işi laik olduğu şekilde yapabilecek miyim, yanlış bir şey yaparsam gibi korkular sarıyor içinizi bir ağlamaklı oluyorsunuz. Ama biraz zaman geçtikten sonra bir baktım ardı ardına çağrıları açmaya ve kendi konuşma kalıbının içinde dilim döndüğünce ve bildiğim bilgilerle karşı tarafı memnun etme yoluna girdim. İlk korktuğum olay bilet satışı idi. Çağrılarım da şansıma bilet satışı düşmedi daha çok soru amaçlı, bilet iptali gibi sorular yöneltildi. O içindeki heyecanı attıktan ve pratiği kaptıktan sonrası eğlenceli bir süreç.
Karşınızdaki kişiden ne gibi bir talep geleceği muamma, o işi laik olduğu şekilde yapabilecek miyim, yanlış bir şey yaparsam gibi korkular sarıyor içinizi bir ağlamaklı oluyorsunuz. Ama biraz zaman geçtikten sonra bir baktım ardı ardına çağrıları açmaya ve kendi konuşma kalıbının içinde dilim döndüğünce ve bildiğim bilgilerle karşı tarafı memnun etme yoluna girdim. İlk korktuğum olay bilet satışı idi. Çağrılarım da şansıma bilet satışı düşmedi daha çok soru amaçlı, bilet iptali gibi sorular yöneltildi. O içindeki heyecanı attıktan ve pratiği kaptıktan sonrası eğlenceli bir süreç.
Tabi bu sırada takım liderleriniz var, amaç bütün çağrılara cevap vermek ve müşteri memnuniyeti. Bunun içinde sürekli motive edici söylemlerde bulunuyorlar. Şirket olarak biz bir aileyiz kültürünü benimsemişler. Yoğun bir ortam, sürekli dirençli ve sabır gerektiren bir iş. Bazen nefes alacak kadar vaktiniz olmuyor. Gün içinde cevaplanan çağrıları gün sonunda duyunca ben gerçekten çok şaşıyorum. Yüksek rakamlar gerçekten. Çağrı merkezi deyip geçmeyelim. Hatta beklemekte haklıymışız, şimdi herhangi bir olayda herhangi bir yerin çağrı merkezine ulaşmaya çalıştığımızda hatta bekletildiğimiz de nasıl bir duyguya sahip oluyorsak aslında olmamız gerektiğini ve onların elinde olmadığını anlıyorum. Çünkü çağrıların hepsini cevaplamak için nefes almadan hatta molaya bile zor çıkabiliyorlar diyebilirim.
Sonuç olarak kendi mesleğimde bir atılım yapana kadar bu sektörün bana katabileceği değerleri ve tabi ki şirket kültüründe oluşan yönetimi inceleyerek, kendi gelişimime de bu esnada katkılar sağlayarak yola devam ediyorum.
Dipnot: Tek şikayetim sabahları erken kalkmak onuda aşabileceğimi düşünüyorum tembellik yok :)
0 yorum