Translate

Mülakat 2

06:42:00

  Kariyer.net sitesinde karşıma çıkmış olan bir iş ilanına başvurmuştum geçenlerde. Geri dönüş yapıldı. Başvurduğum ilan bir danışmanlık şirketinde çağrı merkezi pozisyonunda. Kendi alanımda henüz iş tecrübesine sahip olmadığım için genelde İK alanında yaptığım başvurulardan pek geri dönüş gelmiyor. Tabi onlarda haklı neden yeni mezunla zaman kaybına girsinler ki. Neyse eleştirmeyeceğim yoksa çok acımasız olacağım. 
  Görüşmeye pek hevesli gitmedim açıkçası, normal günlük kıyafetlerimle hafif bir özen göstererek gittim. İş yerine gittiğimde ne bir danışmanlık şirketinin tabelası ne de iş yerine ait bir amblem filan vardı bu dikkatimi çekti. Binaya girdim ve yukarı doğru çıktım. Bir daireyi ofise çevirmeye çalışmışlar, çalışmışlar diyorum yani girdiğim yer yıkık dökük hiç bir özen gösterilmemiş bir yerdi. Giriş kısmında 10 tane masa, bilgisayar ve telefon bulunuyordu. Bir süre bekledim, o sürede acaba buraya gelmekle doğru mu yaptım?, gelmese miydim? gibi sorular geçti, çok tedirgin oldum. Ardından görüşmeye girdim, hayatımın en rahat ve anlam veremediğim derece garip görüşmesiydi. Görüştüğüm kişi gayet iyi, güler yüzlü ve dinleme özelliğine sahip biriydi. Bu benim biraz daha rahat davranmama ve düşüncelerimi açıklıkla söylememe neden oldu. Nasıl çalıştıklarını, ne iş yaptıklarını ve nedense sürekli hep maaştan bahsetti. Benim içime sinmediği için bende kendi amacımın aslında İK alanında yükselmek olduğu ve bunu başarabileceğim bir ortamda çalışmak istediğimi, şuan maddi açıyı düşünerek bir iş istemediğimi ilettim. O da ben sana numarandan kararımı sonra söylerim olaylarına girmeyeceğim, ben yönünden olumlu seninle çalışmak isteriz, sende şimdi kararını ver dedi. Öyle olunca ne diyeceğimi bilemedim, düşüncelerim belliydi soru işaretleri vardı nasıl sıyrılabilirim diye daha çok düşündüm.
  Kendisine şuan verebileceğim bir karar olmadığını, pazartesi günü tek ders sınavım var onun sonucuna göre ulaşsam size, sizi de yarı yolda bırakmak istemem dedim. Oda geri dönüşümü beklediğini söyledi. Memnun olduğumu iletip ve hep böyle güler yüzlü olmasınında altını çizerek çıktım görüşmeden. 
  Bir yandan çok umutlu ve mutlu bir görüşme geçirdim, kafamda takılanlar içinde çok büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. Bu da böyle bir iş görüşmem olmuş oldu.

You Might Also Like

0 yorum

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''
Başarılı bir insan olup olmadığınızı belirleyen şey, insanların hayatında bir değişiklik yaratıp yaratmadığımıza bağlıdır.

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''
Hayatın amacının ‘mutlu’ olmak olduğuna inanmam. Bence hayatın amacı: yararlı, sorumlu ve şefkatli olmaktır. En önemlisi fark yaratmaktır; katkıda bulunmak, bir şeyi temsil etmek, yaşamış olmakla bir değişim meydana getirmektir.

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''
Doğru yolda giden kaplumbağa, eğri giden yarış atını geçebilir.

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''
Başarılı insanların ortak özelliği it gibi çalışmalarıdır, başka bir şey ne duydum ne gördüm. Gerisi traştır, süstür, dedikodudur.

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''
Bu hayatta zamanınız sınırlı. O sınırlı zamanı, başkasının yaşamını yaşayarak harcamayın. Başka kişilerin düşünceleriyle yaşanan yaşam, dogmaların tuzağına düşmek demektir.

MART SÖZÜ ''PATTİ SMİTH ''

MART SÖZÜ  ''PATTİ SMİTH ''
İyi bir isim yapın. Adınızı temiz tutun. Tavizler vermeyin, başarılı olmak ya da çok para kazanmak için endişe edip durmayın. Sadece iyi şeyler yapmanın peşinde olun. Yaptıklarınızı koruyun ve iyi bir isim yaparsanız işte o zaman kendi adınız sizin değer biriminiz olacaktır. Hayat bir roller coaster gibidir; asla kusursuz gitmez. Muhteşem anlarınız da olacak, çok sert zamanlarınız da. Fakat yaşamak hepsine değer.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
İDİL TÜRKMENOĞLU, sosyal yaşamında ve iş hayatında gözlemlemiş olduğu ' İşyerinde Keyifli Ortam Yaratmak' konusunu, '' Pozitif Yönetim'' adlı kitabında bizlerle paylaşmış. Keyif ve merakla okuyacağınızdan eminim.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Bu öneri İK okumayı düşünen ve okuyan arkadaşlar için. ÖZDEN ASLAN'ın kaleminden, yeni işe başlamış bir İK'cının iş hayatında yaşadıklarını anlatan bir öykü.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Büyük- küçük herkesin okuması ve kitaplığında olması gereken bir kitap '' Küçük Prens '' .

Çok fazla hedef koyarsan, en önemlisini ıskalarsın.

Bir adam sadece para kazanmak fikriyle işe başladıysa, büyük ihtimalle, yapamayacaktır. Joyce Claude Hall 1891 ...

Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmış olmazsın. Konfucyus ...

Gideceğin yoldan eminsen: Engeller 'dinlenme noktan' olmaktan öteye gidemez.

Facebook

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *