Translate

Firma sizi ne kadar sorgularsa sizde firmayı sorgulayın.

07:27:00

     İşe başlayacağımız firmanın bizi ne kadar araştırması önemli ise bizimde o firmayı bir o kadar araştırmamız önemli. Başıma gelen bir olayda bunu daha net anladım. Geçenlerde Mülakat 4 İşe Alındım yazısında da anlattığım gibi ilk ve yeni bir işe başlayacaktım ama işin aslı öyle olmadı. Bir tanıdığım vasıtası ile firma hakkında öğrenmiş olduğum bir kaç şey beni yolumdan döndürdü. Mülakat sırasında adamın bana yönelttiği bir cümle geldi aklıma. '' Biz elle tutulup gözle görülmeyen bir şeyi satıyoruz'' demesi, evet bunun cevabı hizmetti. Fakat aslında firma gerçekten elle tutulup gözle görülemeyen ama var olduklarını iddia ettikleri bir şeyin peşindelermiş. Aslında yapmadıkları bir işle toplumu dolandırmaya çalışmakmış amaçları.
Hemde bunu devletin adı altında gerçekleştiriyorlar. Tabi size öyle sunup yani size kendilerine güvenmeniz için bir ön ayak hazırlayıp sizi telefonla arayarak şu şu firmasıyız devletin şu şu imkanları doğrultusunda size o imkanları sağlamakla şu kadar miktarda para karşılığında sizin tüm işlemlerinizi görüyor ve size bu hizmeti sağlamış olup, şu kadar zaman diliminde danışmanlığınızı biz yönetiyoruz diyerek sizi kendi safhalarında aslında elle tutulur gözle görülür hatta aslında öyle bir şirketinde var oluşu bile söz konusu değilken inandırmaya çalışıyorlar. Bu durumda bana bir ders olmuş oldu, bundan sonra iş görüşmesine gitmeden önceki firmaları iyi araştırıp, yapmış oldukları işlerle olsun, hatta soruşturmak için emniyete filan gitmemiz gerekiyor galiba. Aslında haklarında duyduklarımdan sonra mülakatta konuşulan ve yapılan hal tavırlarla düşündüğümde gerçekten bir güven tescil etmediklerini ve bu konuda fazlasıyla tecrübesiz olmamdan dolayı benim bunu anlayamadığımı da fark ettim.
     Bugünde aradılar 31 Ağustos Pazartesi günü işe başlayacaktınız hatırlatmanızı yapmak istedik diye, bende sizinle çalışamayacağım diyerek vazgeçtim. Benim öyle bir yerde çalışmam hem kendi geleceğimi ve şahsi itibarım için olumsuz sonuçlar doğurabileceğini düşünerek ve bu olaydan da mükemmel bir ders alarak yoluma aynı şekilde devam etmeye karar verdim.
     Siz siz olun sizi telefondan arayıp falancayız falanca imkanlar sağlıyoruz diyerek sizi kandırmaya çalışan insanlara inanmayın ki bunu devletin adını da vermiş olsalar bile. Gidin sorgulayın ilk öncelikle. Bir önemli sonuçta yukarıda aldığım dersi sizde alın işe başlamak için bile sorgulayın bu devir böyle.
               

You Might Also Like

0 yorum

Ekim Sözü ''W.E.Demıng''

Ekim Sözü  ''W.E.Demıng''
İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. Bunlar bebeklikten başlayarak zamanla yok edilir.

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''
Başarılı bir insan olup olmadığınızı belirleyen şey, insanların hayatında bir değişiklik yaratıp yaratmadığımıza bağlıdır.

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''
Hayatın amacının ‘mutlu’ olmak olduğuna inanmam. Bence hayatın amacı: yararlı, sorumlu ve şefkatli olmaktır. En önemlisi fark yaratmaktır; katkıda bulunmak, bir şeyi temsil etmek, yaşamış olmakla bir değişim meydana getirmektir.

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''
Doğru yolda giden kaplumbağa, eğri giden yarış atını geçebilir.

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''
Başarılı insanların ortak özelliği it gibi çalışmalarıdır, başka bir şey ne duydum ne gördüm. Gerisi traştır, süstür, dedikodudur.

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''
Bu hayatta zamanınız sınırlı. O sınırlı zamanı, başkasının yaşamını yaşayarak harcamayın. Başka kişilerin düşünceleriyle yaşanan yaşam, dogmaların tuzağına düşmek demektir.

MART SÖZÜ ''PATTİ SMİTH ''

MART SÖZÜ  ''PATTİ SMİTH ''
İyi bir isim yapın. Adınızı temiz tutun. Tavizler vermeyin, başarılı olmak ya da çok para kazanmak için endişe edip durmayın. Sadece iyi şeyler yapmanın peşinde olun. Yaptıklarınızı koruyun ve iyi bir isim yaparsanız işte o zaman kendi adınız sizin değer biriminiz olacaktır. Hayat bir roller coaster gibidir; asla kusursuz gitmez. Muhteşem anlarınız da olacak, çok sert zamanlarınız da. Fakat yaşamak hepsine değer.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
İDİL TÜRKMENOĞLU, sosyal yaşamında ve iş hayatında gözlemlemiş olduğu ' İşyerinde Keyifli Ortam Yaratmak' konusunu, '' Pozitif Yönetim'' adlı kitabında bizlerle paylaşmış. Keyif ve merakla okuyacağınızdan eminim.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Bu öneri İK okumayı düşünen ve okuyan arkadaşlar için. ÖZDEN ASLAN'ın kaleminden, yeni işe başlamış bir İK'cının iş hayatında yaşadıklarını anlatan bir öykü.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Büyük- küçük herkesin okuması ve kitaplığında olması gereken bir kitap '' Küçük Prens '' .

Çok fazla hedef koyarsan, en önemlisini ıskalarsın.

Benden Tavsiyeler

Benden Tavsiyeler
Mutlu olduğunuz işi yapın. Hapishaneden kurtulun ve özgürlüğe koşun. Risk alın, cesur olun. Olmak istediğiniz gibi şekillenin. En başta kendinize saygı duyun ve sevin. Uyuttuğunuz benliğinizi uyandırın ve tanıyın. Hayatı ıskalama lüksünüz olmasın.

Bir adam sadece para kazanmak fikriyle işe başladıysa, büyük ihtimalle, yapamayacaktır. Joyce Claude Hall 1891 ...

Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmış olmazsın. Konfucyus ...

Gideceğin yoldan eminsen: Engeller 'dinlenme noktan' olmaktan öteye gidemez.

Facebook

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *