Translate

İşe Başladım/Akreditasyon Sorumlusu

04:37:00

   Her şeyin bir zamanı olduğuna gerçekten inanmaktayım. Ve bu iş bulma sürecinin gerçekten insanın sosyal çevresinin geniş olmasıyla daha kolay olduğunu bizzat kendi gözlerimle gördüm. Bugünde yaşadığım olayı size anlatacağım, işe başladım…
   Hiç beklemediğim bir anda telefonum çaldı. Yirmiüç senedir çocukluk arkadaşım olan Esin aradı. Kendisi Halkla İlişkiler mezunu, Gazeteci aynı zamanda, işten ayrılacağını ve benimde hala iş arayıp aramadığımı sordu. Aradığımı öğrenince, ‘’ ben işten ayrılıyorum senin gibi birine ihtiyacımız var, eğer sende düşünürsen Başkan ile görüşme ayarlayacağım’’ dedi. Ben sevinçten inanın nerede ne iş yapacağımı anlamayı geçtim, o an ne konuştuysak sevinmemi bitirince hepsini unuttum. Pazartesi oldu ve ben derneğe gittim. Başkanla görüşmeden önce Esin’in yaptığı işleri inceleme ve yapabilir/yapamama durumumu kendi içimde tartmak oldu. İşin benim açımdan hiçbir sıkıntısı çıkmadı. Başkan ile görüştüm, görüşmemiz çok detaylı değildi üsten kişisel bilgiler, iş hakkında bilgi verildi, Esin’inde ben referansıyım demesiyle, Esinle altı günlük oryantasyon ile işe başlamış bulundum. Kendi mesleğimi yapmıyorum, ama inanın üniversitede okumak istediğim bölümün işlerini yürüteceğim. Tabi bu İnsan Kaynaklarından vazgeçtiğim anlamına gelmiyor. Sadece bir basamak, iş yaşantısında tecrübe edinmek, insanları tanımak, insan ilişkilerinde kendimi geliştirmek, sorumluluk almak ve kişisel gelişimimi de elimden geldiğince bulunduğum konumdan daha üst seviyeye çıkarmak, bunun içinde buranın doğru adres olduğuna inanıyorum.
Çalıştığım yer ‘’TÜRKİYE SPOR YAZARLARI DERNEĞİ’’  14 Nisan 1963’ten beri faaliyet göstermekte. Başarı sahibi Gazete ve Medya Yöneticileri yer almakta derneğin başında.  Dernek Başkanımız İlhan ÖZTAT’tan öğreneceğim çok şey olduğuna inanıyorum. Dün BURSASPOR-BAŞAKŞEHİR maçıyla birlikte oryantasyonu Esin ile bitirdik. Pazartesi artık tek başıma ilerleyeceğim bu yolda. Dilerim her şey gönlümce olur ve başarılı olurum. Arkama baktığımda ‘’iyi ki’’ ve ‘’doğru karar vermişim’’ olur düşüncelerim.
   İş arama sürecimi mezun olmamdan itibaren, sizinle paylaştım. Ne gibi sıkıntılar yaşadığımı, karşıma nelerin çıktığını ve ne şekilde ilerlemem gerektiğini doğru veya yaptığım yanlış olan her şeyi, karşıma aldığım ve eleştirdiğim bazı insanları da; evet iş hayatında ben böyle olmalıyım, bu hataları yapmamam gerek, bu davranışları yapmam/yapmamam gerek diye tecrübe edindiğim kişiler ve anlar oldu. Kimi düşünce tarzıma karşı görüş bildirdi, kimi ise bu yolda elinden geldiğince destek oldu; bense destek olana da/olmayana da, anlayana da/anlamayana da aynı şekilde ‘’saygı’’ çerçevesi içinde teşekkürlerimi ilettim. Bu hepte böyle olacak. Ben bir şeyleri kendi içimde doğru buluyorum diye karşı tarafında doğru bulmasını bekleyemem ki. O yüzden gelelim fasulyenin faydalarına; iş sürecim bu denli, farklı bir alanda böyle başlamış oldu. Dilerim bir gün İnsan Kaynakları alanında da işe başladığım günü paylaşabilirim, o günü sabırsızlıkla bekliyorum. Diyeceğim şu gerekli olan donanımı kendinize armağan ederek bir yolda ilerlemeye başlarsanız, er yada geç önünüze çıkan fırsatları iyi değerlendirirseniz, hayallerinizi yaşamak için hiç bir zaman geç olmadığıdır. Ben çok geç sanıyor idim, yanıldım. Bekleyin ve çok isteyin, sabredin, değerlendirin. Umutsuzluğa kapıldığınız anda hayal kurmaya devam edin, pes etmeyin. Ben şuan önüme çıkan şansı değerlendirmeye çalışacağım, bu fırsatı iyi değerlendirirsem eminim bir şeyleri başaracağım ve eminim sizde başaracaksınız. 

Bütün hayallerimiz gerçek olabilir, eğer peşinden gidecek cesaretimiz olursa.

You Might Also Like

0 yorum

NİSAN SÖZÜ ''Henry D. Thoreau''

NİSAN SÖZÜ ''Henry D. Thoreau''
Tecrübelerimin bana öğrettiği bir şey var: Hayallerinin peşinden emin adımlarla yürüyen ve arzu ettiği hayatı yaşamak için gayret sarf eden insanlar, beklenmedik bir anda başarıyla karşılaşırlar.

Mart Sözü '' Lao Tzu ''

Mart Sözü '' Lao Tzu ''
Doruğa ulaşsanız bile, hala ulaşılması gereken gelecek önünüzde durmaktadır.

Kasım Sözü ''Mümin Sekman''

Kasım Sözü ''Mümin Sekman''
Başkasına sadakatiniz, kendi başarı kapasitenize ihanetiniz olmaya başladıysa gitme zamanı gelmiş demektir.

Ekim Sözü ''W.E.Demıng''

Ekim Sözü  ''W.E.Demıng''
İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. Bunlar bebeklikten başlayarak zamanla yok edilir.

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''

AĞUSTOS SÖZÜ '' ELİZABETH HOLMES''
Başarılı bir insan olup olmadığınızı belirleyen şey, insanların hayatında bir değişiklik yaratıp yaratmadığımıza bağlıdır.

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''

TEMMUZ SÖZÜ ''Leo C. Rosten''
Hayatın amacının ‘mutlu’ olmak olduğuna inanmam. Bence hayatın amacı: yararlı, sorumlu ve şefkatli olmaktır. En önemlisi fark yaratmaktır; katkıda bulunmak, bir şeyi temsil etmek, yaşamış olmakla bir değişim meydana getirmektir.

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''

HAZİRAN SÖZÜ ''SAMUEL SİMİLES''
Doğru yolda giden kaplumbağa, eğri giden yarış atını geçebilir.

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''

MAYIS SÖZÜ '' CEM YILMAZ''
Başarılı insanların ortak özelliği it gibi çalışmalarıdır, başka bir şey ne duydum ne gördüm. Gerisi traştır, süstür, dedikodudur.

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''

NİSAN SÖZÜ ''STEVE JOBS''
Bu hayatta zamanınız sınırlı. O sınırlı zamanı, başkasının yaşamını yaşayarak harcamayın. Başka kişilerin düşünceleriyle yaşanan yaşam, dogmaların tuzağına düşmek demektir.

MART SÖZÜ ''PATTİ SMİTH ''

MART SÖZÜ  ''PATTİ SMİTH ''
İyi bir isim yapın. Adınızı temiz tutun. Tavizler vermeyin, başarılı olmak ya da çok para kazanmak için endişe edip durmayın. Sadece iyi şeyler yapmanın peşinde olun. Yaptıklarınızı koruyun ve iyi bir isim yaparsanız işte o zaman kendi adınız sizin değer biriminiz olacaktır. Hayat bir roller coaster gibidir; asla kusursuz gitmez. Muhteşem anlarınız da olacak, çok sert zamanlarınız da. Fakat yaşamak hepsine değer.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
İDİL TÜRKMENOĞLU, sosyal yaşamında ve iş hayatında gözlemlemiş olduğu ' İşyerinde Keyifli Ortam Yaratmak' konusunu, '' Pozitif Yönetim'' adlı kitabında bizlerle paylaşmış. Keyif ve merakla okuyacağınızdan eminim.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Bu öneri İK okumayı düşünen ve okuyan arkadaşlar için. ÖZDEN ASLAN'ın kaleminden, yeni işe başlamış bir İK'cının iş hayatında yaşadıklarını anlatan bir öykü.

NE OKUMALIYIM?

NE OKUMALIYIM?
Büyük- küçük herkesin okuması ve kitaplığında olması gereken bir kitap '' Küçük Prens '' .

Çok fazla hedef koyarsan, en önemlisini ıskalarsın.

Benden Tavsiyeler

Benden Tavsiyeler
Mutlu olduğunuz işi yapın. Hapishaneden kurtulun ve özgürlüğe koşun. Risk alın, cesur olun. Olmak istediğiniz gibi şekillenin. En başta kendinize saygı duyun ve sevin. Uyuttuğunuz benliğinizi uyandırın ve tanıyın. Hayatı ıskalama lüksünüz olmasın.

Bir adam sadece para kazanmak fikriyle işe başladıysa, büyük ihtimalle, yapamayacaktır. Joyce Claude Hall 1891 ...

Seveceğin bir iş seçersen, yaşamında bir gün bile çalışmış olmazsın. Konfucyus ...

Gideceğin yoldan eminsen: Engeller 'dinlenme noktan' olmaktan öteye gidemez.

Facebook

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *